Ammoniakgeur in woning door kapotte koelkast Huize St. Jozef

Sappemeer – In de nacht van woensdag op donderdag moest de brandweer van Hoogezand met spoed uitrukken naar Huize St. Jozef in Sappemeer voor een automatisch brandalarm. Tijdens het aanrijden bleek dat er meer aan de hand was dan een normale automatisch brandalarm. In de gang op de eerste verdieping hing een sterke chemische lucht, de brandweer is direct op onderzoek geweest en kwam uiteindelijk uit bij een lekkende koelkast in één van de woningen. De koelkast is buiten gezet en de woning en gang zijn geventileerd. Na ongeveer een uur kon de brandweer terug keren naar de kazerne.